fredag 14 mars 2008

Second-scarves

scarves

Bautasjalen kan med fördel bytas ut när värmare dagar gör entré.

Ersättaren är en av de bästa, och billigaste, secondhand-prylarna man kan ge sig på om man är lite (eller mycket) skeptisk till återanvändandet av vilt främmande människors personliga persedlar - The Scarf!

Bälten kan lätt ha fått fula märken, skor kan vara ingådda av en helt annan typ av fötter än ens egna, väskor kan ibland kännas personliga... En scarf klarar sig ofta oskadd, även om den varit välanvänd. Ingen fotsvett där inte!

En guldpeng stycket kan det väl vara värt?
Mer har jag aldrig gett...

Gina Tricot, H&M m.fl. är ju bra på att hosta ur sig billiga och fina saker men de känns sällan unika. Även om man inte är på jakt efter något riktigt udda så kan det kännas som ett plus i kanten att veta att man faktiskt är ensam om något, vilket annars inte är så vanligt... Ytterligare ett plus i kanten är att hela priset oftast (men i Stockholm finns undantag) går till välgörenhet. Det är annat än kedjornas 10-20% det! Samvetsshopping äger.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag alskar scarfs, men jag anvander de i princip aldrig. Tyvarr. Synd ar ocksa attjag tycker det ar svart att hitta riktigt fina pa second-handaffarer. Jag vill inte ha stigbygelmonster.

Maria sa...

Mmm. Förstår vad du menar, och i Ö-vik är det lite tunt... Jag är inte heller så stigbyglig/betsel-aktig egentligen men den var så stor att man fick in hela håret i den:)